2013. október 29., kedd

Halkakas (Veress Pálné utca 33.)

Vannak iskolateremtő helyek, mint az Olimpia, a Kistücsök, a Brill, s vannak olyanok, melyek egyelőre csak modellértékűek. Ezek közé sorolnám a Halkakast, melyhez hasonló gyorsétteremre sokfelé szükség lenne kies a hazában.
A Halkakasban a leves és desszert műfajt leszámítva csak halételeket szolgálnak fel. Ami van, az magyar és friss. Tenyésztett halakra alapoznak, s így az árakat is baráti sávban tudják tartani. Az étlap a ma igen népszerű street-food büfé irányzaton belül széles, de nem annyira, hogy a fagyasztóra támaszkodjanak. Nem is tehetnék, mert az üzlet pörög, legalábbis ottjártunkkor pörgött, nem lenne ideje a vendégeknek várni, míg kifagy az alapanyag. Van napi ajánlat is,
az állandó kínálatban szerepelnek halpástétomok, népszerű utcai ételek halközpontú átiratai (halburger, halgyros), többféle halat sütnek forró vaslapon. A beltér ötletes, látszik, hogy kis befektetéssel igyekeztek otthonos, kellemes helyet varázsolni. Sikerült.
Mi kértünk egy vegyes halízelítőt csomagolva, mert eléggé eltelt már az idő addigra, s jól is voltunk már lakva.
Azon frissiben nekiálltunk az utcán, de olyan remeknek bizonyult a maga műfajában, hogy visszamentünk s rendeltünk egyebeket is. A halízelítőben mindenből volt egy kicsi: füstölt pisztrángkrém, füstölt harcsaszeletkék és pontyropogós. No meg kis saláta és finom pirítós.
Ettünk továbbá kecskesajtos céklalevest,
ez is ízlett, nem különben megelégedésünkre volt az afrikai harcsából készült gyros tál
és a tiramisu is.
Egyszerű és nagyszerű ötletek és ízek.
A kiszolgálás kifogástalan, közvetlen és kedves, a tulajdonos hölgy is a pultban dolgozik és örömmel ad tájékoztatást ételekről-italokról. Kézműves borokat
és köleses sört tartanak, továbbá házi szörpöket. Igazi szeretni való hely a Halkakas, jó szívvel ajánljuk mindenkinek.

Dorozsmai Endre

A szöveg a Demokrata számára készült, hozzáírtam még pár sort.
A Halkakasban 2013. október 26-án jártunk.